Re: Wymiana talezy w dysku

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 16:39:45 MET DST

hairysnake napisał(a):
> Na pocieszenie napisze, ze sasiad z bloku robil to samo (czyli operacje
> na otwartym dysku) i o dziwo wszystko dzialalo. Trzeba sie oczywiscie
> liczyc z tym ze po jakims czasie dysk do wyrzucenia ale jest swiatelko
> w tunelu.

Działać może i będzie ale bardzo krótko jeśli zrobisz to w warunkach
"codziennych". Na powierzchnię dostanie się bardzo wiele mikro drobin
typu pyłki roślin, kurz itp. Widziałem kiedyś zdjęcia mikroskopowe
powierzchni takiego talerza po kontakcie z jedną drobinką kurzu,
wyglądało to jak ślad pozostawiony w miękkim piasku podczas awaryjnego
lądowania samolotu, taki długi wyryty kanał. Niebezpieczeństwo takie
jest tym większe im nowszy i zarazem większy dysk, gdzie upakowanie
danych na milimetrze kwadratowym jest ogromne.

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorie: