Re: Wentylator SYS_FAN - jak sterować ?

Autor: Szymon Wróblewski <smiecii_at_pocSPAMMzta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jul 2006 - 22:25:50 MET DST

Witam
> płyta Gigabyte GA-K8NF9.
> Jak byłem młody (czyli rok temu) to dokupiłem sobie za parę zlotych
> wentylator mocowany do otworu z tyłu obudowy, podłczany do złącza SYS_FAN.
> Niestety kręci on cały czas, bo w BIOS-ie nie znalazłem żadnej pozycji która
> wyglądałaby na sterowanie tym wentylatorem (oczywiście sterowanie
> wentylatorem procesora odnalazłem bez trudu).
> Na początku mi to nie przeszkadzało (jak napisałem - byłem młody) ale
> teraz....Czy jest jakiś sposób sterowania tym wentylatorem (poza oczywiście
> otwieraniem obudowy i podłączaniem/odłączaniem go) ?
> [...]
Nic z tym nie zrobisz. Sprawdz sobie miernikiem a zobaczysz, ze
zasilanie wiatraka (środkowy pin wtyczki) SYS_FAN i innych za wyj. tego
od procesora jest na "sztywno" zwarte z 12V od zasilacza.
Tak swoją drogą zupełnie nie rozumiem czemu inne kanały scalaków
monitorujących (m.in. ITFblabla...) nie są używane do sterowania
wiatraków, koszt implementacji pomijalnie mały.

--
Pozdrawiam
Simon