Uff... jak gorąco!

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Jul 2006 - 21:35:40 MET DST

Kiedy zobaczyłem temperaturę procka AMD AthlonXP 2600+ (51C) przy 20-33%
użycia, to szybko podkręciłem wentylator CPU z 2200 do 2500, ale dużo to nie
przyniosło i jakoże nie potrzebuję tak dużo mocy w tej chwili (komp jako
serwerek), to zdecydowałem się zejść do 100MHz FSB. Teraz to chociać pow. 44
nie mam (tak jak i na innych komponentach).
Ale, trochę mnie to boli, że tak ładnie wentylowany i już lekko słyszalny
komp traci, więc myślę o zmianie chłodzenia CPU. Oto nad czym się
zastanawiam:
1. http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=17103 - ten jest tani (tańszy od
podobnego ZALMANa http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=14449) i pewnie
będzie dobrze chłodził "okolice", a do firmy mam zaufanie ze względu na
podobny do VGA jaki miałem.
2. http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=29344 - to w zasadzie sama
"podstawka" bez wentylatora, ale to o tyle dobre, że w przypadku gdy nawali
wentylator, wtedy mógłbym łatwo wymienić na inny. Mimo wszystko radiator ma
b.gęste łopatki i obawiam się hałasu z tego powodu.
3. http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=15413 - obawiam się że pod koniec
tylko go wyrzucę (znowu niestandardowy wentulator), a pozatym b.gęste
użebrowania dadzą hałas (co zresztą podaje już specyfikacja)
4. http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=28785 - znowu firma godna mego
zaufania - ale czy tak konserwatywna konstrukcja będzie lepsza od tego co
mam? W tym przypadku pewnie łątwiej mi będzie zmienić wentyl.

Mam WhisperRock IV (12500obr./min.), zasilacz FEEl (b.cichy), wentylator
obudowy AC Pro TC, dysk b.cichy (niesłyszalny) Seagate. Mimo to każde
urządzonko daje jakieś 16-26 dB i dlatego trzeba by liczyć te min. 6 dB do
najgłośniejszego elementu. Zależy mi na ciszy, więc każde inne rozwiązania
(podstawka + rurki + duży wentyl 12cm) mile widziane! Ew. proszę o dokładną
wypowiedź tyxh, co posiadają powyższe chłodzenie.

Mimo wszystko uważam, że przy tych temperaturach na zewnątrz (około 31C), to
bez dużego podmuchu (hałasu!) nie da się uzyskać mniej niż 50C na CPU. Może
się mylę, a może macie jakieś pomysły jak to uzyskać? Chłodzenie obudowy
raczej dobre, bo jej otwarcie nie powoduje jakiejś znaczącej różnicy (maks.
1,5 C po dłuższej pracy).

A może poczekać na tych 60% mocy do chłodniejszych dni? Mimo to, za cenę
większej ciszy wydałbym te 50-100 zł. :-)