Re: modem z caller ID

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun 09 Jul 2006 - 12:15:19 MET DST

Rafal Jankowski napisał(a):
> Może trochę fantazjuję, ale tak sobie pomyślałem, że fajnie by było mieć
> na ekranie kompa takie okienko pokazujące kto akurat dzwoni. Wiem, że są
> różne standardy caller ID i zależałoby mi żeby działało w Chello. Jakieś
> 10 lat temu kumpel kupił sobie takiego najzwyczajniejszego Zoltrixa na
> którym było napisane, że ma Caller-Id, tyle że wtedy nie było gdzie tego
> przetestować. Teraz wygląda na to, że takich modemów wogóle nie ma albo
> producenci się nie chwalą (więc może allegro?). Ktoś ma jakieś know-how
> w tym temacie?
Kiedystam w ramach eksperymentow do routerka na linuksie Clarkconnect
(oparty chyba na RH) dorzucilem modem analogowy - w dodatku winmodem
pentagram hex/omen itp. Dogragralem paczke "caller id module" i mialem w
ramach statystyk routera tez liste telefonow przychodzacych.
Caly myk polega na tym, ze to nie modem to obsluguje. Cala obsluga
polega na tym, ze modem jest zmuszany do "sluchania" linii telefonicznej
podczas dzwonienia - i samplowania jej - tak jak np przy nagrywaniu
audio z linii - i soft robi rozpoznawanie ramek CLIP z tego sygnalu audio.