Laptop HP nx6310 (EY502ES) - problem z DVD-RW Pioneer DVR-K16.

Autor: Mateusz M. <matiz_at_poczta.fm>
Data: Sat 08 Jul 2006 - 15:38:04 MET DST

Na wstępie przepraszam, jeśli trafiłem na złą grupę, ale ta wydała mi
się najbardziej odpowiednia do mojego pytania. ;-)

Zakupiłem parę dni temu laptop HP nx6310 (EY502ES) i mam małe pytanie.
Otóż mam pewien problem z DVD-RM (Pioneer DVR-K16).

Polega on na tym, że DVD podczas odczytu płytki pod surowym systemem,
tzn. np. podczas instalacji systemu operacyjnego (Windows/Linux)
strasznie powoli odczytuje płytki, a na dodatek w pewnym momencie
przestaje w ogóle pracować i instalator danego systemu wyrzuca błąd
odczytu. Zauważyłem, że gdy w BIOS`ie wyłączę obsługę SATA Native
Support to DVD zachowuje się w porządku, tzn. nadal nie za szybko
odczytuje dane, jednak nie przestaje pracować w nieokreślonym momencie.
Pod zainstalowanym systemem operacyjnym (Windows XP) i z włączoną
obsługą SATA, DVD działa bez zarzutów - szybko, bez problemów
odczytuje/nagrywa płytki, nie przerywa swojego działania.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem, nie koniecznie w tym
notebooku? Czy DVD gryzie się z dyskiem, który jest na SATA, nie mając
dodatkowych driverów?

Dysk twardy to: FUJITU MHV2060BH chodzi na SATA
DVD-RW: PIONEER DVRW DVR-K16 chodzi na ATA-5