Re: Zasilacz a stan oczekiwania

Autor: adam <adam_61WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 08 Jul 2006 - 13:17:55 MET DST

"maX" <aver@ out of spam interia.pl> napisał:

> Poszedł po najmniejszej linni oporu i przełączył tryb stanu oczekiwania z S1
> na S3 (BTW - niezależnie od aktualnego problemu to lepsze rozwiązanie). Przy
> S3 wyłączane jest wszystko łącznie z procesorem i zasilaczem. Podtrzymywana
> jest tylko pamięć.

Może i poszedł po _linii najmniejszego oporu_, ale na pewno zrobił coś więcej,
bo wchodzenie i wychodzenie ze stanu oczekiwania, działa po z tych zabiegach
idealnie. Przedtem ustawianie w BIOS S3(STR) zmieniało tylko tyle, że nie
kręciły się wiatraki, ale często nie chciał powrócić system. Teraz nie ma problemów.

> nie
>
> Da się oczywiście, ale trzebaby dojść CO konkretnie jest przyczyną. To może
> być np. któraś karta rozszerzeń (czyli trzebaby wyjąć wszystkie i sprawdzić
> czy pomogło). Albo coś w Windows (czyli trzebaby sprawdzić na
> nowozainstalowanym Win). Albo któraś opcja w biosie. Albo zasilacz (czyli
> sprawdzić na lepszym)
> Ale jak dojdziesz to proponuję i tak zostawić S3.

U niego też stan oczekiwania działa bez zastrzeżeń, tylko nie można wyłączyć
wiatraków. W BIOS nie ma przełącznika S1(POS)/S3(STR), a wiatraki ma podłaczone
pod płytę a nie bezpośrednio pod zasilacz. Twierdzi, że jest pewna szansa na
wyłączanie wiatraków, po wymienieniu BIOS, ale nie będzie się w to bawił, bo
wiatraki ma ciche a z działania komputera jest zadowolony.

Czy ktoś może potwierdzić, że bywają takie płyty?

> przejścia
> >

> Nie musisz. To normalny tryb pracy zasilacza ATX (stand by), kiedy zasila on
> tylko nieliczne urządzenia.

I to jest odpowiedź na moje pytanie. Pokrywa się z tym co mówi kolega.

Adam