Problem z SoundMAX

Autor: TW <tw_at_tw.com>
Data: Sat 08 Jul 2006 - 10:37:24 MET DST

Witam!

Mam kartę dźwiękową SoundMax Integrated Digital Audio
na płycie ASUS P4C800 DELUXE - EAY.
Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw - przy odtwarzaniu
plików .mpg dźwięk jest cichszy a dialogi jakby "ze studni".
Zmienić na normalny dźwięk mogę jedynie przez zmianę
balansu (w regulacji głośności) do pozycji skrajnie prawej
lub skrajnie lewej !!!
Na początku każdego odtwarzania balans automatycznie
ustawia się na środek więc znowu trzeba to przesuwać.
Dzieje się tak przy programach: Windows Media Player v.10
i InterVideoWinDVD4 oraz przy próbie z PowerDVD.
Natomiast nie ma tego objawu przy słuchaniu plików .mp3.

Przy plikach .mpg objaw ten występuje zarówno wtedy gdy
słucham z głośników jak i wtedy gdy słucham przez słuchawki.
Test pokazuje, że głośniki/słuchawki są skonfigurowane poprawnie.

W sprawie aktualizacji sterownika - SoundMAX odsyła do ASUSa,
a tam najnowszy sterownik to 5.12.1.3630 z czerwca 2003,
który mam zainstalowany od początku.

Czy ktoś miał taki objaw i wie co zrobić by się go pozbyć?

Pozdrawiam
TW