Re: Matrox 32MB vs. FX5500 128 MB przez DVI - co ostrzejsze?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 20:53:09 MET DST

"Leszek K." <leszek60.wytnij@neostrada.pl> wrote in message
news:e8jhqm$4u4$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To pewnie jesteś z tych co kable od głośnika układa w szerokie łuki
> coby elektrony na zakrętach nie wypadały :) Sygnał cyfrowy to sygnał
> cyfrowy. Albo przechodzi albo nie. To nie analog, który może się po
> drodze zaszumieć. A jeśli u Ciebie naprawdę jest różnica to sprawdź
> uziemienie urządzeń, pewnie szum Ci wprowadza samo połączenie
> galwaniczne mas.

Nieznajomosc matemtyki i cyfrowego przetwarzania sygnalow nie jest
usprawiedliwieniem...
Polecam Ci dobry podrecznik do sytemow DSP, w nim znajdziesz bez klopotu
wyjasnienie tego problemu, sam wzor jest bardzo prosty a wyniki daja do
myslenia...
dla sytemu 20bitowego i sinusa 20KHz przy probkowaniu 44.1KHz wartosc
jittera ktory bedzie mierzalnie oddzialywal na sygnal wynosi jesli mnie
pamiec nie myli 250pS - to daje pasmo 4GHz... swiatlowod optyczny z
plastikowym badziewiem w srodku czyli standard konsumencki ma ok 5 -
10MHz, kabel koncentryczny ma pasmo kilkuset MHz - sam sobie odpowiedz
ktore medium jest blizej 4GHz.
Poszukaj informacji o odtwarzaczach CD firmy Wadia - swego czasu byly to
jedne z najlepszych odtwarzaczy CD na rynku - konstruktorzy tych
odtwarzaczy nie stosowali interefejsu TOSLINK tylko normalne interfejsy
telekomunikacyjne, takie ktore pracuja z sygnalami 622Mbps... To o czym
mowie nie uwzglednia jeszcze specyficznych znieksztalcen sygnalu w
swiatlowodach jak np dyspersja - nie wiem jaka jest dyspersja dla wlokna
plastkowego ale napewno nie jest mniejsza niz dla normalnego swiatlowodu
wielomodowego ze o jednomodowym nie wspomne...