Re: Test nagranej plyty DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 19:09:38 MET DST

Budzik napisał(a):

> I drugi test przy mniejszej predkosci:
> (...)
> Wybrana prędkość: 8 X

Ja zawsze robię test przy 4x, bo ponoć wtedy na Litku wychodzą
najbardziej wiarygodne wyniki, przy maksimum lubi już wywalać głupoty,
więc nie ustawiałem tak nigdy. Nie wiem jak na BenQ. :)

> PI errors
> Maksimum: 8

Bardzo dobry wynik. Nie ma się czym przejmować. Maksimum dopuszczane
przez standardy to 280, wiele napędów nie ma problemu z odczytem płytek
z większą wartością, chociaż zwykle wartość ta na dobrym nośniku,
nagranym dobrą nagrywarką waha się pomiędzy 10 a 20. :)
Aha, chociaż niektóre czytniki czytają płyty ze zjechanym wykresem, to
ja nie mam do takich zaufania, to wskazuje na to, że coś jest nie tak i
zwyczajnie nie ufam takiej płytce...

> średnio: 1.38
> Całkowicie: 8032

Średnią i maksymalną ilością ani ja, ani większość użytkowników się nie
przejmuje już tak bardzo, ale wynik też bardzo ładny, wręcz piękny.
Zwykle ilość tych błędów wynosi jakieś 20 - 30 tysięcy. :)

> PI failures
> Maksimum: 6

Też ładny wynik. Są dwie "skale". Jeśli wykonujesz test na CDSpeed przy
pomocy napędu LiteOna test jest robiony w 8/1 i wtedy maksymalna wartość
to 4. Wszystkie inne napędy (w tym BenQ) robią test w 8/8 i maksymalny
dopuszczalny wynik wtedy to 32, a więc uzyskana informacja jest o wiele
dokładniejsza. Właśnie na podstawie tej wartości program generuje ocenę
DiscQuality.
Jako ciekawostkę dodam fakt, że istnieje lepszy program do testów (moim
zdaniem) - KProbe, działa tylko na Litkach i pozwala na wybór pomiędzy
8/1 a 8/8. :)

> średnio: 0.03

Niezły wynik, może być lepiej (u mnie zdarzają się 0.01) ale to już
kosmetyczne różnice. ;)

> Całkowicie: 191

Niezły wynik - co prawda zdarzały się u mnie płytki wypalone tak
pięknie, że tych błędów było około 80, a na forum ktoś chwalił się
kiedyś screenem z testu płytki 20 błędami, ale to rzadkie przypadki.
Wynik 191 wskazuje na dobrze nagraną płytkę, zresztą ja uznaję nawet te,
które nagrają się z 1000, o ile wykres nie jest ciągły a wartości nie są
drastycznie wysokie. Oczywiście wolę, jeśli płytka się wypali jak
najbliżej ideału. :)

> PO failures: 0

BARDZO ważna informacja. Choć jeden taki błąd = płytka do kosza, POF to
dane nie do odczytania...

> Jitter
> Maksimum: 10.9 %
> średnio: 9.07 %

Tym się nigdy specjalnie nie przejmowałem, mój napęd zresztą nie zwraca
tej informacji, a poza tym ktoś mi mówił, że ewentualne odstępstwa od
dopuszczalnych wartości mogą czasem przeszkadzać stacjonarnym, ja się
nigdy nie spotkałem z problemami. :)
W każdym bądź raze wykres powinien być w miarę równomierny (bez
drastycznych skoków i falowania) a maksimum to 12%.

# /George Orwell - Rok 1984/