Jaki kontroler USB 2.0

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 10:30:48 MET DST

Witam.

Do starego poczciwego Asusa CUSL2-c chcialbym dolozyc szybkie USB.
Pytanie - jakie?

Na rynku sa dostepne kombo USB+Firewire oparte o chipy
VIA VT6214L / VT6307 w cenie okolo 50,-

Jest tez podobne kombo na ALI M5271 (na Allegro za 60,-)

Od Ali trzymam sie z daleka od czasow chipsetow pod pierwsze Pentium,
na temat VIA i ich kontrolerow czegokolwiek tez mam wyrobiona calkiem
konkretna opinie. I to nie jest opinia pozytywna...

Pytanie - moze cos sie zmienilo? moze obie te firmy zaczely robic udane
uklady?

Czy tez nie kombinowac i wziac zwykle USB na jakims ukladzie NECa,
za jakies 30,-?

A jaki producent samej karty? Nie mam ochoty wydawac kilku setek na
Adaptec'a
a z drugiej strony sprzet "made in china" mnie nie bawi... chcialbym, zeby
jakies
zabezpieczenie przed przepieciami tam jednak bylo...

pozdrawiam,
Vituniu.