Re: Matrox 32MB vs. FX5500 128 MB przez DVI - co ostrzejsze?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 10:19:19 MET DST

Dnia 2006-07-06 09:58:00, encja *kredytobiorca@op.pl* wymodziła przez
port 119 co następuje:

> Ja też mówię również o cyfrowym - dalej idąć: coaxial i optyczne to obydwa
> wyjścia cyfrowe z CD. A jednak już same w sobie brzmią całkiem inaczej... i to
> słychać.

Przetworniki we wzmacniaczu...

O jakości sygnału cyfrowego nie można dyskutować w oderwaniu od
przetworników, to one decydują o efekcie końcowym. Nie słuchasz/oglądasz
przecież zer i jedynek, tylko oceniasz ich przetworzony na postać
analogową efekt końcowy. I tu należy doszukiwać się różnic.

Rzecz jasna - i sygnał cyfrowy potrafi się różnić - zakłócenia, słaby
poziom, kompresja.

Wracając do tematu - nie wiem na czym polegały dostrzeżone przez Ciebie
różnice między obrazami z poszczególnych kart, ale weź sobie taką,
jakiej obraz najbardziej Ci się podoba, i tyle. Moim zdaniem różnice
dostrzeżone przez Ciebie wynikały z softu, korekcji gama, jasności,
kontrastu itp, a to sprawy załatwia się programowo.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]