Re: zmiana dysku z 3,5'' 7200 na 2,5'' 5400

Autor: tomek <tomek-a_at_USUN_TOgazeta.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 19:14:53 MET DST

KaNo napisał(a):

> A jaki jest powod wymiany obecnego dysku na wolniejszy, mniej pojemny i
> drozszy? Jezeli jest to chec wyciszenia pracy dysku, to lepiej poswiecic
> troche uwagi montazowi obecnego dysku. Roznica moze byc bardzo duza.
> Przykladem niech bedzie rozwiazanie zastosowane w obudowie Antec P180
> (silikonowe podkladki), dyski sa znakomicie wyciszone, nawet WD Raptor.
> http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1833178,00.asp

Wyciszenie od drgań i wibracji to mam.
Do dysku do boków mam przymocowane radiatory o wysokości ok 3cm a do
spodu tych radiatorów przykleiłem gąbkę i dysk leży na dnie obudowy więc
wibracji nie mam przenoszonych i dysk jest w miarę cichy, ale niestety
słychać szum talerzy w spoczynku (jak coś szuka/odczytuje to nie słyszę
tych dźwięków - może odrobinkę jak się schylę do obudowy).
No i mówię tu o warunkach nocnych na wsi w pełnej ciszy jak wszyscy śpią
a ja nadal siedzę przed kompem :)
Jednakże w ciągu dnia też słychać szum dysku ale już sporo mniej bo
trochę dźwięki z otoczenia zagłuszają go.

--
pozdrawiam
tomek