Re: Underclocking GPU i problem z RAMDAC

Autor: Maxiuca <maxiuca_at_poczta.fm>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 13:53:45 MET DST

Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAM.wiedzmin.org> napisał(a):
> Dokladnie ta sama sytuacja jak z podkrecaniem, jest pewien prog do ktorego
> mozesz podkrecic GPU i do ktorego mozesz obnizyc taktowanie, tyle.

No nie do końca, bo o ile maksymalna częstotliwość procesora wynika z jego
budowy, tak z minimalną nie jest już tak prosto. Co więcej tak jak pisałem
minimalne taktownanie GPU jest uzależnione od rozdzielczości ekranu. Tak więc
dla mnie nie są to analogiczne przypadki.

Tak samo jest ze zwykłymi procesorami. O wiele lepiej się underclockuja niż
overclockują.
Mobilny Athlon XP 2400+ bez problemu chodzi na 600Mhz przy nominalnym 1800
Mhz a kręci się tylko do jakiś 2300 Mhz.

Widze, że na polskich grupach nikt mi jednoznacznie nie wyjaśni tego,
spróbuję na zagranicznych.

--
Pozdro,
Maxiu