Re: dysk 2,5 do peceta

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Mon 03 Jul 2006 - 12:14:48 MET DST

Dnia 2.7.2006, Artur Mariański napisał(a):

> Ty masz wolny,

Nawet 2.

> a czy wolny ma rowniez osoba ktora o to pytala ?

Napisałem (ale przy cytowaniu to wyciąłeś) jak to wygląda w większości
komputerów, które widuję a serwisuję ich sporo. Dalej twierdzę, że
conajmniej 90% użytkowników ma przynajmniej 1 wolny wtyk do flopa.
W przeciwieństwie do molexów.

> przedstawiam pewna alternatywe i swoje zdanie, niczego nie narzucam
> (czyzbym Ci odbieral klienta ? Aukcja byla Twoja?).

LOL! Nie, to nie są moje aukcje.
Odwrócę kota ogonem. A może Ty masz interes w tym by polecać ludziom
prowizorki by później wrócili do Ciebie serwisować sprzęt ponownie? ;D

> Napisalem to ponizej. Nie wiem jakie masz doswiadczenie z takimi
> luznymi gniazdami,

No właśnie nie mam - bo wszystko robię raz a dobrze.

> ale ja juz widzialem rozne uszkodzone wtyki, np. w
> kieszeniach USB. Oczywsicie Ty mozesz robic jak uwazasz.

Cały szkopuł w tym, że jak to przymocujesz to nie będzie żadnych luzów.

> Dziwne, moja nie ma. Widocznie nie jestem w wiekszosc.

Najwyraźniej... albo nie wiesz gdzie szukać. ;D
Nie przykręcasz boków dysku jak ma to miejsce przy 3,5" a spód dysku do
dna kosza - sprawdź jeszcze raz - 90% obudów (przynajmniej tych, które
widziałem) ma takie otwory.

> Pytanie, czy Tomek jest ?

W innym poście opisał jak chce to rozwiązać.

> Nie no spoko, po co kupic odpowiednia przejsciowke,

Do czego odpowiednią? Do powieszenia na niej dysku jak sugerujesz? :D

> lepiej wiercic obudowe...

Tak. Jeśli ewentualnie brak takich otworów to IMHO właśnie tak lepiej
zrobić - zajmuje to dosłownie kilka minut a mamy spokój na "całe życie" -
nasze lub komputera. ;D

> A co Ty chcesz tam naprawiac ?????

Np. Zimne/pęknięte luty, o których sam piszesz - bo IMHO tylko takie
uszkodzenie może powstać na skutek naprężeń (których notabene nie będzie
jak to wszystko przymocujesz tak jak opisałem).

> A to dlaczego ? uzywalem sam tego w domu (przed zakupem kieszeni USB),
> podlaczalem do tasmy 80-cio zylowej i nic nie musialem ucinac.
> P.S. przyjrzyj sie dokladnie tej przejsciowce, nie ma zaslepionego
> zadnego otworu.

Jakiego otworu? Pisałem o pinie przy 40. Zwykle bywa właśnie zaślepiony
pin 20 przy taśmach ATA wyższych od 33. Ta przejściówka ma wszystkie 40
pinów - spróbuj w nią wetknąć taką taśmę z zaślepionym 20 pinem.

> A widziales cudzyslow ?

Przyznaję - nie zwróciłem uwagi.

> Rozumie, ze jak chcesz przeniesc kilka filmow
> lub kilka ISO DVD to kupujesz kilka pendrive'ow i dzielisz pliki na
> mniejsze ?

Jasne. :D

--