Re: dysk 2,5 do peceta

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 02 Jul 2006 - 18:37:24 MET DST

Dnia 2.7.2006, Artur Mariański napisał(a):

> Po pierwsze ma normalnego molexa,

Jak dla mnie to właśnie wada. Po cholerę blokować sobie molexa skoro
przeważnie mamy wolne wtyki dla flopa? (zasilacze przeważnie mają 2 takie
wtyki a wykorzystany jest jeden przez stację dysków, albo nawet żaden -
wielu użytkowników rezygnuje z flopa wogóle)

> po drugie konstrukcja jest lepiej zabezpieczona przed uszkodzeniem.

Uszkodzeniem przez co?

> Przejsciowka z Twojego linka IMO szybko sie uszkodzi, bo same zlaczki
> przenosic beda obciazenia, sa calkowicie pozbawione obudowy.

Wielkie te obciążenia jak cholera. ;D

> A poniewaz
> dysk 2,5" bedzie Ci ciezko stabilnie umocowac w obudowie komputera,

Większość obudów ma w koszykach 3,5" otwory (na dnie) na przymocowanie
dysków 2,5", nie pamiętam przynajmniej bym spotkał się z taką, która tego
nie miała. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie by takie wywiercić.
Dodatkowo można wywiercić otwory na przymocowanie tej płytki-przejściówki
- posiada ona odpowiednie otwory do przykręcenia (mała uwaga: nie
zapomnieć o izolacji między przeważnie metalowym koszykiem a płytką samej
przejściówki, jeszcze lepsze będą podkładki dystansowe).

> to pewnie bedzie on wisial na tej zlaczce, powodujac naprezenia na
> gniazdach.

Tralalaa. ;P
J/w. Nic nie będzie wisiało.

> Odradzam takie rozwiazanie.

A ja radzę właśnie tamto. Ze względu na zasilanie (p.w.) i choćby dlatego,
że nie ma obudowy i łatwo taką ewentualnie naprawić. Ponadto pytający chce
tę przejściówkę podłączyć do taśmy 66/100/133 a przy takim połączeniu przy
przejściówce, którą proponujesz musiałby uciąć jeden z pinów (20).

BTW. Posiadam oba rodzaje przejściówek i żadna (odpukać) nie wymagała
napraw, ale ta pierwsza jest IMHO lepsza.

[...]
> rozwiazanie. Za to taki dysk notebookowy swietnie sprawdza sie w roli
> "pendrive'a". Ale wtedy to polecam go podlaczac przez kieszen USB 2.0

IMHO w roli pendrive'a najlepiej sprawdza się pendrive. ;D
Dziękuję za 'pen' wielkości pudełka z kredkami.

--