Re: Jak długo można bez szkody dla komputera?

Autor: <bofh_at_nano.pl>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 23:14:35 MET DST

MarlonB wrote:

> Dla komputerów nie ma znaczenia czy działają czy nie. Ma za to znaczenie
> czy są wlaczane i wylaczane. Kilka godzin czy kilka dni to nie ma
> znaczenia. Trzeba tylko sie zabezpieczyc przed brakiem napiecai,
> temperatura i miec na uwadze, co pierwsze pada. Wiekszosc awarii powoduja
> padające czesto wiatraczki, zaraz potem twarde dyski. Ale w domowych
> warunkach to raczej ci nie grozi :)

Ale dla dyskow ma. Szczegolnie dyski IDE i tansze serie SATA. Sa
projektowane do pracy 8 godzin na dobe i potem odpoczynek. Sredni czas
miedzy awariami jest podawany zwykle dla 8 godzin dziennie pracy. Przy
dluzszej pracy czas miedzy awariami jest mniejszy. Przy ciaglej pracy i
mieleniu dyskiem lepiej miec dysk SCSI lub model serwerowy SATA. (pomijam
wynalazki czysto serwerowe jak SSA).

BTW mam pod opieka desktopa IBM, jeszcze z PII, 400 dni uptime, stabilnie,
pracujac z obciazeniem 20 - 50% mocy i GB przesylanych danych codziennie,
wylaczony w celu przepiecia pod inna linie zasilajaca, tak szkoda bylo go
wylaczac :( (stoi w chlodzonej serwerowni i na filtrowanym zasilaniu)

wer

--
Nie odpowiadaj na adres bofh@nano.pl
Pisz na arx-net@o2.pl