Re: Jak długo można bez szkody dla komputera?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Fri 30 Jun 2006 - 21:05:10 MET DST

-=<Bajbus>=- wrote:
> Zdarzało mi się mieć uruchomiony komputer do 24-26 godzin,
> ale teraz czeka mnie, przez własną głupotę, odzyskanie hasła
> do archiwum RAR. Czy bez szkody dla komputera może on
> pracować parę, paręnaście dni?

Tak długo jak tylko chcesz. Zaryzykuje stwierdzenie, że ponad 90% awarii
urządzeń elektrycznych jest w trakcie ich włączania/wyłączania.
Najprostszy przykład? Żarówka - komu przepaliła się podczas świecenia?
Trzeba mieć wyjątkowego "farta".

Dlatego niezbyt dobrym pomysłem jest też programowe odłączanie napięcia
w hdd po krótkim czasie nieużywania, a potem znowu włączanie, bo np.
swap się odezwał.

Najważniejsze, żeby nic się nie przegrzewało i tyle.

--