Re: czy istnieje mozliwosc zaminowania dysku twardego? wiem smieszne ale mam narazie tylko takie pytanie :P

Autor: MarlonB <małpa_at_wieloryb.kom>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 20:31:22 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:e7u94t$j87$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wiesz, na metodę brutalnego ataku nie ma jak dotąd sposobu. :P
> Jak czytałem "Cyfrową Twierdzę" Browna (tak, to ten od "Kodu Leonarda"
> :P - wcześniej pisał "typowe" kryminały/thrillery polityczne) i
> przeczytałem o superkomputerze mającym 2 000 000 procesorów w pierwszym
> momencie prawie wybuchnąłem śmiechem, ale potem pomyślałem sobie, że
> "wielcy tego świata" nie takie rzeczy już w historii robili, a szary
> człowieczek nic o tym nie wiedział. :)
> Może z rozszyfrowaniem dysku twardego ma to niewiele wspólnego, ale co do
> [...]
Fakt, masz racje. Ale :) trzeba sie zastanowic przed kim chronimy nasze
dane. Nie wyobrazam sobie sytuacji, w której doszło by do tego aby ktos
musial uzyc jakis super hiper drogich i tajnych komputerów, aby zobaczyć co
mam na dysku. Chronic sie trzeba z głową. Jesli informacje sa sredniej
wartości to srednio je zabezpieczam - czyli jak wiekszosc z nas, jesli mam
cos do ukrycia to sa inne sposoby, nawet takie, których nie da się zlamac
ani w teorii ani w praktyce. Tak, ze zadem brute force nie pomoze. Wszystko
kwestia kosztów :) Nikt nie wlozy kupy siana na uzycie super sprzętu jesli
informacje, które uzyska beda nic nie warte - na tym opiera sie cala
kryptografia.

M.