Re: Zapora systemowa w XP ?

Autor: och.karol <och.karol_at_gazeta.pl>
Data: Wed 28 Jun 2006 - 12:31:32 MET DST

Użytkownik "Arrakis" <pawelr@vp.pl> napisał w wiadomości
news:e7tcps$sjo$1@news.onet.pl...
> [...]
[...]
> Zasada jest prosta - nic nie instalowałem a wyszło okienko = jest coś
> nie tak należy to zablokować
> Czy według Ciebie do tego trzeba aż tak wielkiego rozeznania w tematyce ??

Tak. Weź mój przykład. Mam zainstalowanego IE7, firewall siedzi cicho aż do
momentu, gdzie klikniety odnośnik na stronie przerzuca mnie do katalogu ftp
na innnym serwerze i mój firewall (KIS 2006) zareagował na akcję
przeglądarki pytając czy pozwolić na połączenie czy nie i czy utworzyć
regułę.
Wg Twojej teorii user może się pozbawić kompletnie dostępu do wiekszości ftp
z poziomu przeglądarki.
Może i mój FW nie jest najlepszy, a na pewno zbyt dokładny w wielu
przypadkach (przez wielu uważany za jeden z gorszych) ale potrafię się nim
bezpiecznie dla systemu obsłużyći nie zamienię go na np. Kerio, bo mogę
sobie narobić kłopotów.

--
pozdrawiam
karol