Re: Komputer budżetowy - 754? 939? AM2?

Autor: Tomasz Del <vafloo_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 10:25:16 MET DST

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):

> Jeśli to ma być komputer "domowy", nierozbudowywany przez najbliższy
> czas, to można S754 rozważyć ze względu na niski koszt. Jeśli w
> zamierzeniu ma być coś dokupione (RAM, szybszy procesor) - wtedy AM2.
> S939 nie warto brać.

Właśnie ma być do zastosowań domowych i baaardzo mało prawdopodobne jest, że
zostanie rozbudowany w ciągu najbliższych 5 lat (a później, jest to jeszcze
mniej prawdopodobne). Najwyżej może zostać dokupiony drugi dysk, dodatkowy
czytnik DVD i karta graf. (na poziomie GF6600 lub GF7300GT).

Jeżeli wyeliminuję s939, to tak naprawdę pozostaje pytanie czy warto dokładać
do AM2 (w porównaniu do s754) około 70-90 zł? Bo przy zestawie Sempron 2800+,
1GB RAM i płyta główna z wbudowaną grafiką mniej więcej taka jest różnica.
Wiem, że AM2 ma pamięci w Dualu i DDR2 zamiast DDR, ale nie wiem czy to jest
warte tych 70 zł.

Z kolei dokładając jeszcze stówkę można mieć Athlona 3000+ AM2, 1 GB RAM Dual,
ale też nie wiem czy warto do moich zastosowań, bo to już 170 zł więcej od
najprostszego zestawu na s754.

Jakieś praktyczne porady? Ile takie zestawy (Sempron 2800+ AM2 lub Athlon
3000+ AM2) są szybsze od Semprona 2800+ s754? W praktyce, w codziennym
używaniu kompa będzie to zauważalne? Bo dodatkowe 3 czy 5 klatek w jakieś
wypasionej gierce do mnie nie przemawia.

Dzięki!