Re: mster / slave w laptopie

Autor: MPiotrek <pm_at_xnet.one23.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 09:48:28 MET DST

Użytkownik "SpecTomeK" <spectomek@[wytnijto]op.pl> napisał w wiadomości
news:e7or40$ktn$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Padł mi naapęd DVD w laptopie, chciałem wymienić go na inny, jednak po
> włożeniu innego napędu wyskoczył błąd IDE1 ERROR, jesli odpalam kompa bez
> napędu, wszystko startuje jak należy, jeśli wkładam uszkodzony napęd
> (padnięta optyka, widzi go w biosie) też komp uruchamia się prawidłowo.
> Próbowałem już montować w nim 2 napędy i w każdym pojawia asięten sam
> problem, naapędy montowane są sprawane gdyż działają w drugim laptopie.
> Stąąd moje pytanie, jak zmienia się ustawienie master/slave w napędaach
> [...]

Musisz mieć napęd, który będzie ustawiony jako slave.
Niektóre (nieliczne) napędy mają zworkę, inne (np. NEC) można
przeprogramować używająć alternatywnego firmware, są też fabrycznie
ustawione na slave. Jeżeli masz pecha i twój napęd nie należy do żadnej z
powyższych grup pozostaje tylko mod sprzętowy - trzeba zlutować ze sobą
odpowiednie piny w gnieździe napędu (http://www.dschen.de/laptop_brenner/).

--
MPiotrek