Re: 2 dysk - spowolnienie uruchamiania winxp??

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 09:04:17 MET DST

Szymon Wróblewski napisał(a):
> [...]
> niskopoziomowe?? Gdzie niby te programy od producentów do takiego
> formatowania??
> http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/ata_llfmt_what.html
> Mylisz sobie oczywiście z "zerowaniem dysku":
>
> "Actually the term "low level" is a bit of a misnomer. The low level
> process first used years ago in MFM hard drives bears little resemblance
> to what we now call a "low level format" for today's ATA (IDE) drives.
> The only safe method of initializing all the data on a Seagate device is
> the Zero Fill option in DiscWizard Starter Edition."

Jesli chodzi o wlasciwe pojecie "zerowanie dysku" to duzy punkt dla
Ciebie! :) Natomiast masz jak byk w linku od Seagate'a, ze obecnie "low
level formatting" czesto mylone jest z zerowaniem dysku - o co mnie sie
w rezultacie rozchodzilo! :) Uzywalem wlasnie tego typu narzedzi od
producentow dyskow, ktore sluza do zerowania dyskow - zatem nic nie
mozna zjebac co fabryka sformatowala niskopoziomowo! :)

> Tutaj jest dowód, że jednak "pomerdało" ci się. Tablica alokacji plików
> jest tworzona podczas "zwykłego" formatowania. Nie trzeba tego
> naprawiać niskopoziomowo a po "zerowaniu" rzeczywiście można pomóc
> napędowi.
Wskaz mi, gdzie twierdzilem ze do naprawienia tablicy alokacji potrzeba
nanoszenia struktory blokow?? Chodzilo mi o to, ze zerowanie dysku moze
pomoc poprawnie naniesc tablice alokacji przy "zwylkym" formatowaniu i tyle!
> [...]
> takie programy wyszły dawno z mody, w zamierzchłych czasach pojawiały
> się nawet w biosach głównych, ale racje bytu miały tylko przy
> "nieskomplikowanych" starszych modelach dysku. Nowoczesne z
> adresowaniem LBA do tego się nie nadają.
> http://www.linuxfan.pl/dyskusje/pcol.2002/01.2002/1955.php3
>
> W jednym rzeczywiście się nie mylisz, uszkodzona tablica alokacji plików
> może nieżle namieszać windowsowi. Oprócz tego czasami pomaga
> przestawienie zworki z Slave na Master (windows czasami nie lubi
> pojedyńczego dysku na taśmie w konfiguracji Slave.

Nie zrozumielismy sie - poslugujac sie pojeciem formatowania
niskopoziomowego zasugerowalem, ze chodzi mi o ponowne nanoszenie
struktury blokow, podczas gdy w rzeczywistosci uzylem tego pojecia w
znaczeniu zerowania. :) Szczerze powiedziawszy Twoja wiedza na temat
urzadzen faktycznie siega mamutow - nie dziwie sie zatem, ze smiejesz
sie z tego co tu nawypisywalem... ;) :)
Tak czy inaczej "zerowanie dysku" z pewnoscia mu nie zaszkodzi i kalam
sie za uzycie pojecia "niskopoziomowego formatowania" - moj blad! :)

Pozdr, OMSON :)

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.