Re: Problem przy formatowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 26 Jun 2006 - 09:49:31 MET DST

Użytkownik "Rostov" <rostov@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1151304567.315313.127850@p79g2000cwp.googlegroups.com...
> Czyli samo przywrócenie kopii Ghostem 2003 na np. zawirusowany dysk
> pozwoli pozbyć się wirusów czy spyware z dysku, pamięci czy nawet
> MBR ?

Przywrócenie partycji spod Ghosta spowoduje wygenerowanie nowej tablicy
alokacji plików, w wyniku czego żaden plik poprzednio zapisany na tej
partycji nie będzie już więcej dostępny. Następnie program ten nadpisze
większą część partycji poczynając od jej początku, zawartością obrazu.
Nadpisze także bootsektor partycji, gdzie czasami lokują się wirusy dyskowe.
Z tej strony nie będzie więc niespodzianek. Pozostaje wyczyszczenie sektora
MBR, którego proces przywracania pojedynczej partycji nie tyka (jest on
nadpisywany jedynie w trakcie przywracania całego dysku wraz z jego
strukturą logiczną). Trzeba go wyczyścić poleceniem fdisk /mbr.

Co do wirusów w pamięci RAM - najpierw muszą się one do tej pamięci skądś
wczytać. Po wykonaniu w/w operacji źródłem takiej potencjalnej infekcji na
pewno nie będzie Twój dysk twardy. No chyba że jest na nim inna partycja, na
której są zarażone pliki - a Ty je uruchomisz spod przywróconego, czystego,
systemu...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/