Jaki handheld?

Autor: Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net_at_nospam.invalid>
Data: Sun 25 Jun 2006 - 23:13:30 MET DST

Hej :)

Po pierwsze nie jestem pewien, czy to się tak nazywa - Google Images
po wpisaniu "handheld" wypluwa fotki palmtopów, ale kumpel mówi, że
to się właśnie tak nazywa, więc mu wierzę :) Są jeszcze subnotebooki,
ale to jest chyba większe.

Więc szukam handhelda. Powinien:

- być mały (gdzieś 1/4 laptopa).
- być tani (nie chcę przekroczyć 200 zł).
- mieć długo trzymającą baterię (minimum dwie godziny).
- mieć złącze PC-Card (PCMCIA) 16 bit.
- mieć złącze kart MMC albo CF.
- mieć jakąś normalną architekturę (niekoniecznie x86, ważne żeby
Linux, NetBSD albo cokolwiek innego uniksowego na tym ruszyło).

Cechy, które są dla mnie mniej istotne:

- waga.
- bootowanie z zewnętrznej karty pamięci (byłoby miło, ale jeśli nie,
to też sobie poradzę, tylko że wtedy musi mieć chociażby 16 kB flasha).
- porty (miło byłoby gdyby miał szeregowy, ale nie musi mieć).
- wydajność (386 z 4, no może 8 MB RAMu by mnie zadowolił).
- kolorystyka i rozdzielczość matrycy (i tak będzie textmode, więc może
być czarno-biała z naprawdę niską rozdzielczością).

Widziałem Toshibę Libretto, widziałem HP Jornadę, coś jeszcze możecie
polecić?

--
http://www.chmurka.net/ :: FidoNet 2:480/138 :: GG 1234 :: Grono 123
Licencja SWL nr SP5-25-0730 :: QTH Locator KO02MF :: GSM 514 710 213