Re: CD DVD RAM

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 24 Jun 2006 - 17:52:39 MET DST

Artur Grdeń napisał(a):

> dvd-ram to jak dotąd chyba najtrwalszy nośnik optyczny, może
> przechowywać dane nawet ponad 30 lat i być kasowany i zapisany ponad
> 100000 razy (inne płyty dvd-rw ledwie 1000)

DVD RAM jest najtrwalszy, chociaż ja ostatnio zrobiłem test starej płyty
CD-R nagranej około 1998 roku i wykres jak na świeżo wypalone. :P Bez
błędów C2, gładki wykres prędkości ,w scan discu wszystko zielone.
Wspomniana płyt to Kodak Digital Science. Nagrany trochę później TDK
identycznie. :)

Dobra płyta, dobrze nagrana i dobrze przechowywana może przetrwać długo
moim zdaniem, straszenie awaryjnością to raczej wynik nieumiejętnego
palenia na śmieciach za 50 gr lub pecha (wada fabryczna).

# /George Orwell - Rok 1984/