Re: Dysk pada...

Autor: wojtus_w <kiedys_at_moze.podam.pl>
Data: Sat 24 Jun 2006 - 10:56:11 MET DST

Użytkownik "Ips" <kornikxWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:65f5.00000248.449c7379@newsgate.onet.pl...
> Witam,
>
> Moj dysk Toshiba MK3021GAS (ma 1.5 roku) powoli zdycha. Raporty
S.M.A.R.T.'a sa
> jednoznaczne - Raw Read Error Rate maleje z dnia na dzien.
> Jako, ze wybieram sie wkrotce na zakupy i nie chcialbym, zeby podobny los
> spotkal nowy dysk mam pytanie. Co jest przyczyna tego typu awarii dysku?
Pewnie
> jest wiele czynnikow, moze da sie je posortowac wzgledem
prawdopodobienstwa?
> Mam swoj typ, ale chcialbym by najpierw wypowiedzieli sie fachowcy.
>
> dzieki za pomoc,
> Ips

"Raw Read Error Rate -Niskie wartości wskazują na problem z powierzchnią
dysku lub głowicami odczyu/zapisu"
Pukanie w obudowe kompa w takt granej muzyki.. nie chwijne biurko,wysoka
temp,przenoszony dysk itp.
Mozna zwalic wine na fabryke ktora rozgrzewala sie po wekendowej przerwie :P
i stad ta nie rowna powierzchnia talerzy <lol> ;).

Najwiekszy odsetek padajacych dyskow jest w okresie do pierszego roku... im
dalej tym mniejsze prawdopodobienstwo na awarie..poprostu jest ich mniej z
danej parti :PPPP

  Ty masz te przejemnosc iz umiera powolna smiercia....biada nam co szlak
trafia dysk w przeciagu wchwili :/ :(

Pozdrawiam