Re: Dysk pada...

Autor: nati <nati.g_at_wp.pl>
Data: Sat 24 Jun 2006 - 08:00:14 MET DST

> Moj dysk Toshiba MK3021GAS (ma 1.5 roku) powoli zdycha. Raporty
> S.M.A.R.T.'a sa
> jednoznaczne - Raw Read Error Rate maleje z dnia na dzien.
> Jako, ze wybieram sie wkrotce na zakupy i nie chcialbym, zeby podobny los
> spotkal nowy dysk mam pytanie. Co jest przyczyna tego typu awarii dysku?
> Pewnie
> jest wiele czynnikow, moze da sie je posortowac wzgledem
> prawdopodobienstwa?
> Mam swoj typ, ale chcialbym by najpierw wypowiedzieli sie fachowcy.

U mnie, dysk Maxtor 40GB tez wywala blad SMART przy starcie systemu, musze
wciskac F1. Trwa to od jakis 2 lat. Dodatkowo, po wyjeciu z peceta (TUSL2-C
z PIII) jest tak goracy, ze nie da go sie dotknac. Polozylem na nim radiator
z kulerem od procesora Slot1, i tak juz kilka miesiecy. Dla porownania, w
komputerze Macintosh byl zawsze zimny...
Istotny problem jest taki, ze nie moge uruchomic Partition Magic, bo chce
wywalic kawalek partycji NTFS i zrobic mala linuxowa. Partition Magic nie
wywalal bledu, kiedy dysk mial partycje HFS i HFS+.
W zasadzie poza tym nie ma zadnych innych problemow, komputer nie zawiesza
sie, nie gina pliki, nie ma "badow". Czy taki blad to "powazna sprawa", i
czy ma to wplyw na problem z uruchomieniem PM?