Re: czy istnieje mozliwosc zaminowania dysku twardego? wiem smieszne ale mam nar

Autor: adas; <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 20:20:08 MET DST

fnek wrote:

> czy ktos sie juz spotka z czyms takiem?
> chcial bym dowiedziec czy istniej mozliwosc bezpiecznego zdjecia
> obudowy i zalozenia innej juz z dodatkami tj. material wybuchowy
> odporny na wysokie temperatury o chrakterystyce która pozwoli
> zniszczyc dysk twardy w kompie nie narazajac na uszkodzenia
> uzytkownika.

biedny czlowieczek probuje dostowac XIX-wieczne metody (material
wybuchowy) do techniki rodem z drugiej polowy XX wieku; LOL !!!

w celu ochrony danych na dysku twardym poszukalbym sobie latki
na jadro Linux, ktora robilaby dwie rzeczy: 1) rozrzucala dane
dosyc losowo po powierzchni dysku; 2) filtrowala zapisywane oraz
odczytywane dane przez jakis koder (moze byc nawet blokowy);
klucz kodera bylby podawany przy starcie systemu z klawiatury
jako parametr przekazywany do jadra; zatem system po wlaczeniu
zasilania nie dzialalby bez danego klucza; zwroc uwage, ze takie
rozwiazanie koduje wszystkie dane - klucz nie jest haslem; jest
kodem;

pzdrv;
adas;