Re: AMD AM2

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 14:43:03 MET DST

> Ale za to pamięci chyba są tańsze nieco :)
Właśnie, że nie - DDR 500 są odrobinę tańsze niż DDR2 800.
Procesory w tej samej cenie, płyty pod AM2 zdecydowanie droższe.

> Tutaj niewiele się zmienia. W Socket 939 też kontroler
> pamięci jest taktowany częściowo niezależnie od Hyper-
> Transportu (ustawia się dzielniki). Wszystko zależy od
> możliwości konkretnego modelu procesora, a nie od pods-
> tawki.
Moje doświadczenia ograniczają się do Bartonów.
Zależy mi na podniesieniu magistrali, tak aby zwiększyć również
przepustowość pamięci.

> Na AnandTech masz benchmarki w różnych zastosowaniach.
Te wyniki są jakieś podejrzane. Przepustowość pamięci o 27%
większa, a wydajność w Photoshopie niezmieniona. Świadczy to
o źle dobranym teście.

> Ja bym osobiście brał Socket 939 -- przez parę lat może
> się jeszcze kupi ewentualnie używanego Athlona X2 na
> rozbudowę plus trochę pamięci. Na AM2 bym poczekał jeszcze
> kilka miesięcy, aż okrzepnie i potanieje.

Kompa kupuje na początku lipca i musi wystarczyć na jakieś 1.5 roku.
Obawiam się, że za rok nie będzie co kupić na 939.
Widoczna różnica w wydajności będzie dopiero gdzieś na 2.8 Ghz + 2x1MB.
Zapowiedzieli, że nic nowego na 939 nie wyjdzie - ślepa uliczka.
Następna generacja AM2 będzie miała mniejszy pobór mocy co jest dużym
plusem.

Na dzień dzisiejszy wydaje mi się, że zestaw z 939 z DDR 500Mhz
będzie wydajniejszy niż AM2 800 i w pełni mi odpowiada.
Tylko czy za rok, póltora da się go przyspieszyć nie wymianiając
wszystkiego?!

TM