AMD AM2

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Jun 2006 - 10:52:04 MET DST

Przymierzam się do zakupu Athlona 64 X2 3800 i mam rozterkę dotyczącą
platformy.
Co wybrać - wycofywany 939 czy AM2.
Na płycie ma być 2 x 1GB RAM (prawdopodobnie Patriot) 500 cl3 dla 939 lub
667 dla AM2 (może 800),
procesor będzie podręcany.

Z tego co widziałem w testach, wydajność AM2 nie jest powalająca
szczególnie przy wolniejszych pamięciach.
Jej koszt jest aktualnie wyższy, co ma dla mnie spore znaczenie.
Wybór płyt jest niewielki - interesują mnie tylko markowe i to raczej te
lepsze.
W przypadku 939 myślałem o DFI, niestety nie widziałem ich płyt dla AM2.

Kolejny problem to podkręcanie - z tego co wiem pamieci na AM2 pracują
asynchronicznie.
Jak wyglądają w tej sytuacji możliwości przetaktowania?

Jaką płytę AM2 wybrać i w jaki sposób można podręcić na niej proca?
Jak będzie wyglądała wydajność zestawu AM2 w stosunku do 939?
O poradę proszę tych, którzy testowali lub mają AM2.

TM