Re: pytanie z pogranicza tematyki - memtest

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Wed 21 Jun 2006 - 22:11:25 MET DST

Oto co peterphk napisał:

> Memtest nie eksploatuje dysku ... nie ma on tam nic do szukania ...
> Temperatura procka moze za to nieco wzrosnac przez co ogolna temperatura
> w obudowie sie podnosi a co za tym idzie temp dysku ...

> Proponuje jeszcze przetestowac dysk jezeli pamiec jest ok a system
> zachowuje sie niestabilnie ...

Dziwna sprawa. Ze starych doświadczeń z memtestem w innych
konfiguracjach sprzętowych nic takiego nie pamiętam. Obecne próby
wykazały że zarówno memtest 86 v3.1 jak i v3.2 po zabutowaniu kompa
pozostawiają świecącą diodę hdd oraz powodują grzanie się dysku.
GoldMemory uruchamiany analogicznie zachowuje się poprawnie - dioda
nie świeci, dysk się nie grzeje. Ewidentnie mam tu do czynienia z
jakąś nieprzystawalnością memtesta do mojej konfiguracji (płyta
GA-7N400SL, athlon 2400+, 2xTwinMos256MB, WD80). Memtesty pochodzą ze
stony http://www.memtest86.com/#download0 i jest to plik memt32.zip
oraz memt31.zip. Po rozpakowaniu i kliknięciu install.bat program
instaluje się na dyskietce i z pomocą takiej dyskietki program wraz z
kompem jest uruchamiany automatycznie.
Czy ktoś się zetknął z takim zachowaniem memtesta? Może jakieś
sugestie co do wykonania dyskietki (rawrite wykorzytany, dyskietka
działa tak samo źle)? Może jakiś gotowiec pod XP?

--
Jacek