Re: Karta z wyjciem DVI tylko z powodu LCD - czy warto?

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Wed 21 Jun 2006 - 11:06:21 MET DST

Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości
> Witam,
> W moim komputerze mam stara karte graficzna Geforce 2 GTS (ASUS) bez
> wyjscia
> DVI. Dokupilem monitor FS P19-2 i w tej chwili mam go podlaczonego
> analogowo -
> jakosc jest bardzo dobra.
> Zastanawiam sie, czy warto zmieniac karte graficzna tylko po to, aby miec
> lepsza jakosc obrazu (nie zalezy mi na grach)? Czy w ogole zauwaze
> roznice?
> Poniewaz ta stara karta nie jest no-name, to moze i jakosc wyjscia vga
> jest
> [...]

Miałem podobny problem z monitorem Samsung 173P+. W komputerze, do którego
był przypięty był GF4 MX440SE. Po podpięciu do analoga, ustawieniu wszystko
było slicznie, kolorki, jasność, kontrasty itp... W tej karcie irytować
zaczęła mnie słaba jakosć wyjścia TV. Więc za 140pln nabyłem Radeon 9250 od
Gigabyte z wyjściem DVI i przez nie podłączyłem monitor. Nie jest to
przesada, ale w przypadku tego monitora obraz był diametralnie inny!
Zdecydowanie lepszy, wyraźniejszy, o większym nasyceniu kolorów. Dla
porównania podpiąłem znów kabel analogowy i różnica była duża. Na analogu
litery miejscami niewyraźne, zauważalne drżenie obrazu na powierzchniach
jednolicie zabarwionych, kolory jakby wypłowiałe.

Co do wydatków, to nie będzie tak źle, bo skoro nie grasz to właśnie taki
Radeon 9200/9250 czy nawet 9550 zupełnie Ci wystarczy, a cenowo nie
przekroczysz 200pln.
Więc myślę że kartę warto wymienić.

Pozdrawiam, Wojtek H.

--
Już co drugi użytkownik Usenetu ma mnie w Kill File! A Ty ?