Re: Laptop - do 2900 zł.

Autor: Wizard <wizard_at_konin.lm.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 18:29:15 MET DST

> Dzięki, już wiem chyba na co sam się zdecyduję :) W październiku kupuję
> laptopa i to będzie chyba C100. Muszę tylko znaleźć sklep w którym cena
> będzie ~3000zł i dadzą na raty :P
>
> Powodzenia w zakupie i użytkowaniu. Jak już zakupisz jakiś sprzęt do
> 3000zł to napisz na grupie jak wrażenia albo i na priv coś skrobnij.

Dzisiaj przyszedl Lenovo C100 CM380. Kupilem tutaj:
http://rodan.net/eSklep/prod?id=ibm+c100++++tb034pb o czym wspominam bo tak
dobrej obslugi juz dawno nie uswiadczylem. Swietny kontakt, mila i bardzo
uczynna obsluga. Wyslali nawet sprzet zanim dotarly do nich pieniadze.

Co do samego laptopa to jest naprawde udany.
Wizualnie... coz... po prostu brzydki. Toporny i hmm taki okropnie zwykly.
To oczywiscie odczucie subiektywne bo dla wielu ludzi bedzie to plusem. Ja
lubie urozmaicenia i "bajerki" ktorych tutaj troche brakuje. Kolejnym
dyskusyjnym pomyslem jest naped DVD otwierany z przodu a nie z boku. Bede
musial sie przyzwyczaic.
Klawiatura nie jest tak wygodna jak w ThinkPadach, ale jest ok. Szkoda ze
Page Up, Page Down i end, home (pod tymi samymi klawiszami) sa obok
strzalek, a nie gdzies u gory, ale po za tym jest bardzo wygodnie.

Matryca jest bardzo wyrazna i ma szeroki kat widzenia. To oczywiscie tylko
zdanie laika, ale ostatnio sporo kozystalem z Fujitsu Siemens (nie pamietam
modelu, ktores Amilo) i tu jest znaaaacznie lepiej.

Co do predkosci to jeszcze za malo sie bawilem by cos wiecej powiedziec.

Duzy minus nalezy sie jednak za rozwiazanie sieci bezprzewodowej. Jest tylko
jeden mechaniczny przycisk (umieszczony z lewej strony obudowy, baaardzo
niewygodne) do jej obslugi, ktory wlacza automatycznie WiFi i Bluetooth.
Szkoda ze nie ma osobnych klawiszy do tego. Jedyny sposob a osobne wlaczenie
Bluetooth to przycisk systemowy, z ktorego jednak nie mozna nawet zrobic
skrotu na pulpit bo opcja "wlacz" jest ukryta cholernie gleboko :(

Przy tym zagadnieniu mam odrazu pytanie. Wi-Fi dziala...dziwnie. Nie wiem
czy to ja cos zle ustawilem czy to laptop, ale mam duze problemy z
polaczeniem sie do sieci, po polaczeniu czesto dioda na obudowie sie nie
swieci, a gdy sie juz polaczy i sie swieci i wszystko jest ok to rozlacza
sie po okolo 10 minutach surfowania :(
Macie jakies sugestie?

Dodam, ze z tej samej sieci kozystalem ze wspomnianego Fujitsu Siemens i
wszystko bylo wrecz idealnie.
Jakis pomysl?

pozdrawiam
Wizard