Re: Plytki RW - jak sprawdzac ich stan?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 15:54:45 MET DST

Atlantis napisał(a):

> Nie używam nagrywarek jako czytników. :)

Używanie jako czytnik == nagrywanie pakietowe.

Cokolwiek z tego robisz, obciążenie mechaniczne i
stopień zabrudzenia są podobne.

> Stare nagrywarki też świetnie działają po latach. Mam w domu LG
> 24x10x32x i śmiga po dziś dzień w komputerze siostry, a całe sterty płyt

Jak dla Ciebie stara nagrywarka to 24x to gratuluję. Ja mówię
o 6x/8x.

> Co do starych CD-ROMów... W nich też lubiła ta karetka latać w jedną i
> drugą stronę, tam i z powrotem... A jak sam mówisz mimo wszystko
> działają... Dziwne, prawda? ;P

Bo były masywniejsze. I też nie wszystkie działają.
Samsungi 24x popadały masowo. Hitachi 4x wciąż mi
działa.

> Przede wszystkim nie generalizuj, wszystko zależy od konstrukcji. Wśród
> starych CD-ROMów były takie, które padały po roku czy dwóch, a niektóre
> trzymają się do dzisiaj. Tak samo ze starymi nagrywarkami. Użytkowanie

Ale wiele nagrywarek nie było projektowanych na takie
obciążenie, więc łatwiej było znaleźć marną konstrukcję
wśród nagrywarek niż wśród CD-ROMów.

> to nie wszystko. Jest równie prawdopodobne, że będziesz obchodził się ze
> sprzętem jak z jajkiem, a i tak Ci padnie!

Oczywiście.

> Dlatego uważam, że nie ma sensu taka paranoidalna ostrożność
> przejawiająca się np. w zaprzestaniu używania DVD-RAM czy ograniczeniu

Ale poczytaj sobie co ja piszę! Ja wcale nie namawiam nikogo
do paranoidalnej ostrożności czy rezygnacji z niektórych
funkcji. Ja po prostu stwierdzam fakt, że to zwiększa zna-
cząco obciążenie, *może* przyspieszyć zniszczenie urządzenia
i przy dzisiejszych cenach mało się liczy!

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |