Re: jakie plyty DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 12:42:30 MET DST

Andre napisał(a):

> dawniej nagrywalem dane na plytach CD marki Platinum. okazalo sie po
> 5-6 latach ze niektore plyty sa nie do odczytu.

Po pierwsze Platinumy wcale nie były tak dobrymi płytami jak się wtedy
mówiło... Kto wtedy robił testy? Prawie nikt! Za dobrą płytę uważało się
taką, która się nagra i zweryfikuje, niektórzy nawet weryfikację pomijali.
Po drugie płyta CD-R ma to do siebie, że warstwa danych od góry
chroniona jest tylko cieniutką warstewką aluminium. Poprawiono to w DVD,
gdzie dane znajdują się w połowie grubości nośnika.

> byc moze nagrywalem je za szybko ale staralem sie nie przekraczac
> predkosci x8.

Kolejny mit... Nie wiem jak z CD-R, ale przynajm,niej w przypadku płyt
DVD optymalna prędkość wcale nie musi być najniższą, co więcej -
nagrywając wolno nieraz uzyska się o wiele gorsza jakość zapisu niż
paląc trochę szybciej. oczywiście nie powinno się nagrywać z maksymalną
prędkością deklarowaną przez producenta.
Ja zwykle nagrywam z połową zadeklarowanej.

> znam nazwy modelu ale sa w niebieskiej szpuli), Verbatim Advanced Azo
> Plus, Verbatim Crystal Super Azo, Sony AccuCore, czy tez moze Platinum
> poprawil jakosc i mozna tej parce zaufac? a moze jeszcze cos innego?
> wszystkie plyty to DVD+R.

Verbatim AdvAZO+ MCC004. Ewentualnie Pastele od Tayo Youden.
Kiedyś TDK, ale ostatnio można trafić na straszliwy złom od tej firmy...
Nie palę na niczym innym.

# /George Orwell - Rok 1984/