Lato, laaato wszedzie (na procesorze tez)

Autor: Mariusz Wlodarczyk <mdw2_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 12:02:05 MET DST

Witam

Nade(j)szło lato, słońce przygrzało i zacząłem się zastanawiać nad temperaturą
procesorów w moich sprzętach. :) Sam za dużo nie wydumam, bo średnio się na
tym znam więc pomyślałem, że zapytam bardziej doświadczonych kolegów jak to z
tą temperaturą jest. :)

Mam AMD 3000 (2.0 GHz). Przy słabym obciążeniu procesora jego temperatura
wynosi około 47-48 stopni Celsjusza. Jeżeli obciążę go na 100% (na przykład
liczeniem kluczy RC5) to po pewnym czasie temperatura wzrasta do 55 stopni i
tak trzyma cały czas. Mam pytanie - czy jest to dozwolona temperatura pracy?
Temeperatura w pomieszczeniu jest naprawdę wysoka i wyższej nie ma się co
raczej spodziewać. Temperatura procesorka nie wzrasta już powyżej 55 stopni.

W BIOSie znalazłem takie fajne opcje o które też zapytam.

Smart CPU Fan Temperature:
 - Disabled (domyślnie ustawione)
 - 35 stopni C / 95 stopni F
 - 40 stopni C / 104 stopni F
 - 45 stopni C / 113 stopni F
 - 50 stopni C / 122 stopni F
 - 55 stopni C / 132 stopni F

ACPI Shutdown Temperature
 - Disabled (domyślnie ustawiona)
 - 60 stopni C / 140 stopni F
 - 65 stopni C / 149 stopni F
 - 70 stopni C / 158 stopni F
 - 75 stopni C / 167 stopni F

Może mi ktoś powiedzieć do czego właściwie jest pierwsza opcja :) i jak
powinienem ją ustawić przy mojej konfiguracji?

Wydedukowałem, że druga chyba pozwala wyłączyć sprzęt po osiągnięciu wybranej
temperatury. Może mi ktoś w miarę znający się na rzeczy (mający doświadczenie)
powiedzieć jaką wartość powinienem ustawić dla mojego sprzetu? Jednak wolałbym
mieć to ustawione, bo w razie gdyby na przykład wiatraczek padł to... :)

Pozdrawiam
Mariusz