Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 01:53:10 MET DST

 <arturszoka@neostrada.pl> wrote:

> no niestety już się nic nie da zrobić z taką pamięcią, (co najwyżej
> sprzedać na kilogramy jak na allegro podzespoły
> nietestowane:)

            A moze lepiej przetestowac samemu. Jesli jest sprawna zostawic, jesli
uszkodzaona wyrzucic. Co to za maniera (niestety dosc powszechna)
traktowania Allegro jak smietnika i wystawiania zlomu pt "nie mam jak
sprawdzic bo mam tylko hulajnoge".

> przetaktowując pamięć

            Rzecz w tym ze z tamtego postu nie wynika by PRZETAKTOWAL pamiec.
Zanizyl timingi, ale to nie jest rownoznaczne z przetaktowaniem - sam zegar
zasadniczy zostal przeciez taki sam.

> (z tego co pamiętam z teorii ramu) zmieniłeś jej napięcia na
> poszczególnych pinach,

            Mozna prosic o link to potwierdzajacy? Bo on po prostu wymusil
skrocenie cykli adresowania, ale z napieciem nie ma to nic wspolnego.
Zwlaszcza ze to SDR. Roznice w napieciu zasilijacym dotycza DDR -
PC2100/2700 sa 2,5V, PC3200 i wyzej juz 2,6V ale to tez w duzej mierze
zalezy od plyty i nie zawsze posilkuje sie ona danymi z SPD.
[pomijam oczywiscie rozroznienie DIMMow SDR 3,3V i starych 5V, bo to
z taktowaniem nie ma nic wspolnego a wynika z konstrukcji i procesu
technologicznego wytwarzania samych kosci].

> a oddac to też zabardzo nieoddasz, naklejka jest
> standandardowa (czyli powszechnie rozpowszechcniania)

            Jedno mnie zastanawia - jak mozna nie wiedzec skad ma sie pamiec?
Jesli np: odkupilo sie kogos caly zestaw z pamiecia w srodku to najprostsza
droga jest zapytanie tej osoby, a nie pytanie o takie rzeczy napececie.
Zreszta nadzwyczaj malo prawdopodobne jest kupienie nowej pamieci SDR PC100
w 2005 r. - pewnie to jest sticker jakiegos gieldziarza ze sprzedazy uzywek
a ci daja zazwyczaj gwarancje uruchomieniowa (czyt. kilka dni do 2-3
tygodni).

> ale najprawdopodobniej pamięć pochodzi z hurtowni action (jak 38%
> wszystkiego co jest na polskim rynku),

            Skad taki pomysl? Bo to "A" na stickerze na pewno nie jest
charakterystycznym i dobrze znanym "A" ze sticekrow Action.

> jednak by sprawdzić to można, ale po numerach seryjnych i może tylko
> osoba zalogowana która dany przedmiot kupiła.

1. Action ma taka pochrzaniona zasade ze nie przyjmie nic co sprzedal
jesli nie zglosi tego i nie dostarczy podmiot ktory dana rzecz w Action
kupil bezposrednio (dany sklep, nie inny tez bioracy sprzet z danego
oddzialu Action). Tak wiec nawet jesli pamiec bylaby z Action to
uzytkownikowi koncowemu nic po tym.
2. Jakich numerach seryjnych? Mowimy o pamieci generic - tu nie ma numerow
seryjnych. A na wlasnych stickerach Action jest tylko zakodowana data.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl