Re: Tani zasilacz?

Autor: Alek <axh_at_xn--[bezspamuprosz>
Data: Sun 18 Jun 2006 - 01:19:12 MET DST

Dnia 17-06-2006 o 22:31:07 BartekK <sibi@drut.org> napisał:

> Szarlih napisał(a):
> Jednak radze dobrz sprawdzic (chocby na stronie fortrona) dany model
> zasilacza - wiele z obecnie krazacych na allegro i w sklepach to starsze
> modele, ktore maja glowny nacisk na +5v, 12v maja duzo slabsze, a
> dzisiejsze komputery duzo bardziej obciazaja linie +12v (zasilanie
> procesora, zasilanie kart pci-x itd)

Z tego co zrozumiałem, ma dwie linie 12V, jedna 10 a druga 15 A

Na stronie producenta jest bardzo mało danych, a na stronie
sprzedawcy jeszcze mniej.
http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?mainid=1&fid=52&proid=205

No i nie widzę nigdzie wzmianki na temat PFC (u producenta pisze
- "Pasive (Optional)", u sprzedawcy ani słowem). Jak ważne jest PFC?

Przewidywany procek to ATHLON 3000+ (myślę, że spróbuję go w przyszłości
podkręcić, ale raczej bez ekstremalnych wyczynów) do tego średniej klasy
grafika, kilka dysków (obecnie dwa, ale może w przyszłości tego przybyć),
no i przydałoby się troszkę mocy "na zapas".

Czy myślicie, że taki zasilacz będzie odpowiedni do takiej konfiguracji
i bezpieczny dla kompa? (Właściwie bezawaryjność jest dla mnie
najważniejsza, nie bardzo mogę zostać bez kompa na kilka tygodni,
czekając aż wróci z serwisu)

Czy lepiej jeszcze czegoś poszukać (ewentualnie dołożyć do tego Enermaksa
lub... no dobra, niech będzie Chiefteca (by Sirtec nie Delta - odnotowłem
:) )?