Re: szum z nagrywarki DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 18 Jun 2006 - 00:48:14 MET DST

mietek napisał(a):

> nagrywam (prawie) zawsze z prędkością minimalną dla danego nośnika i nie
> szybciej niż 4 X na firmowych nośnikach kupionych w promocji w leclercu
> w Lublinie, np. TDK 25 szt. na szpindlu za 30,99 PLNów.

A testy robisz? Firmware aktualny?
Prędkość nominalna to ZA DUŻO! Ja zwykle nagrywam z połową deklarowanej
przez producenta.
Dalej... Palisz na plusach czy na minusach? Większość nagrywarek ma
tutaj swoje preferencje, w skrajnych przypadkach sensowna jakość zapisu
(zwłaszcza na pierwszych firmware'ach) jest tylko na jednym z tych
typów. Większosć nagrywarek lepiej pali "+", a na pewno litki. Plusy
mają poza tym ponoć lepszą korekcję błędów.
Musisz też uważać, żeby bufor podczas nagrywania się nie opróżniał (a
będzie jeśli jest za mało pamięci i/lub coś wtedy korzysta z dysku mocno
go obciążając, albo gdy DMA wyłączone masz).
Nagrywanie płyt nie jest takie proste gdy chcesz ją nagrać dobrze. :)

# /George Orwell - Rok 1984/