Problem z kartą TV?

Autor: SHP <shapie_at_onslaughters.org.kasuj>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 20:27:35 MET DST

..a może z płytą główną. Sam już nie wiem. Jakiś czas temu pisałem na grupie
o problemach z Avermedią TVCapture98, co nie chciała chodzić przy windzie
98. Ostatecznie sprawę zamknąłem w sposób taki, że podłączyłem kartę KWorld
PCI TVStation i wszystko ładnie chodziło... do czasu, aż nie wstawiłem nowej
płyty z lepszym procem... Płyta to ASUS K8V-F z socket 754 i procem AMD
Sempron 2600.. Drogą eliminacji próbowałem znaleźć przyczynę, czemu nie chce
działać mi karta TV. Okazało się, że nie działa ani KWorld, ani Avermedia. W
ogóle nie mogę zainstalować żadnych sterów do wyżej wymienionych. kart.
Objawy są takie, jakby w ogóle nie wykrywało nowego sprzętu w gniazdach PCI.
Przy próbie skanowania kontrolorów dźwięku i gier czasem komp się wiesza,
czasem niby wykrywa, ale, gdy mu wskażę właściwą ścieżkę ze sterami, to nie
chce ich zainstalować. Dodam jeszcze, że na starej płycie, po zainstalowaniu
nowej karty graficznej, wszystko chodziło dobrze. Na nowej płycie, podczas
instalacji, Winda XP wieszała się zawsze w tym samym miejscu - przy
instalowaniu nowych urządzeń, dlatego musiałem zainstalować ją poprzez
innego kompa. I nie wiem teraz, czy problemem jest to, że mam starsze karty
TV, które nie chcą chodzić na młodszej płycie (być może są różne wersje
gniazd PCI, tak jak np..AGP 4x, 8x), czy też może to, że płyta jest
walnięta - prócz tego, że nie mogę na tej płycie normalnie zainstalować
windowsa, to czasem, podczas grania, wywala mi system i restartuje kompa..
Pytanie zatem: zaryzykować i kupić nową kartę TV na PCI, czy wymienić płytę
na inną? (a może to kwestia jakiś ustawień, biosu?). Mógłbym też np. kupić
kartę TV zewnętrzną na USB, co raczej powinno chodzić, ale nie rozwiązałoby
to innych problemów, nie związanych bezpośrednio z kartą TV. A może są
jakieś serwisy komputerowe, w których można przetestować sobie swoją
konfigurację sprzętu? Nie chciałbym kupować nowej płyty w ciemno, tylko
przetestować ją z tym, co posiadam.

Pozdro
Tomek