Re: monitor 19" CRT do grafiki

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 19:53:21 MET DST

Marek Dyjor napisał(a):

> Wiesz, że połowa tych sprzętów jak nie spora większość jest zajechana? W
> cuda nie wierze, monitor 5-8 letni musi się wypalić i zużyć. Tzw. serwis
> przed sprzedażą polega na podkręceniu jasności takiego monitorka, a to mu
> nie wróży długiej bezproblemowej pracy....

Nie zgadzam się z Tobą. Pięcioletni trinitron używany w biurze nie
powinien wykazywać nawet śladów zużycia, Już prędzej elektrolity mogą
siadać (będzie widać efekt "pompowania") no i pewnie będzie wymagał
regulacji focusa (ale to w lepszych modelach można zrobić z menu). Mam
już trzeci monitor (w odstępach 3-4 letnich) na trinitronie. Pierwszy
był soniak 15" za 1,5k zet (w sklepie), następny też sony 17" (dwuletni)
za 600 zet. A ostatnio wymieniłem na della 21" (5 lat - na pewno nigdy
nie otwierany) za 300 zet. Tą 15" (jest u mojej siostrzenicy) ostatnio
musiałem rozkręcić i ruszyć ostrością (trochę po rogach się rozjechała).
Jeżeli chodzi o jasność i kontrast nie ruszane od nowości i dalej tak
jak był nowy na 50 %.