Zasilacz zaniża napięcie +5 V

Autor: Noodles <noodles_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 01:07:42 MET DST

Witam.

Ponieważ od czasu do czasu komputer
sam mi sie resetuje zacząłem szukac przyczyn.
Po zainstalowaniu programu Sensors View
okazało się że zasilacz NeoTec 4202 420W
na lini +5 V co kilkanaście sekund na kilkanaście
sekund obniża napięcie do 2,7 - 2,8 V a czasami
nawet do 2,4 V. Podczas obserwacji komputer
pracuje stabilnie a resety zdarzaja się poczas
ogladania filmów DivX i podczas grania (Heroes V).
Obserwacja prametrów w programie Sensors
View wykazała że inne napięcia i temperatury
są w normie. Karta graficzna (GF 6600 GT) nie
nagrzewa się powyżej 65 - 70 st. C.
Wobec tego mam 3 pytania:
1. Jakie urządzenia w komputerze korzystają
    z napięcia +5V ?
2. Czy spadki napięcia na tej linii moga byc przyczyną
    resetów ?
3. W czasie Googlania spotkałem się z opiniami
    że programowy pomiar napięcia nie koniecznie
    musi być wiarygodny. Czy rzeczywiście tak jest ?

pozdrawiam