klawiatura HID - ki diabel i jak to przemapowac?

Autor: <sympatyczny0_at_autograf.pl>
Data: Sat 17 Jun 2006 - 01:05:48 MET DST

Witam,

Niedawno stalem sie szczesliwym posiadaczem sluchawki USB do rozmow przez
internet. Moja sluchawka ma klawiature i wyswietlacz - to mialo byc ulatwienie,
ale od paru dni raczej komplikuje moje zycie. Juz po zakupie dowiedzialem sie ze
jest strasznie wiele typow tych sluchawek i one generalnie sa zupelnie
niekompatybilne ze soba nawzajem. Poszukiwania drivera do mojej, choc dlugie
narazie sa bezowocne. Z reszta jest to troche bez sensu bo te drivery dzialaja
tylko z konkretnymi programami, a nie uniwersalnie.

Dlatego zamiast takiego ulomnego drivera chetnie bym sobie skonfigurowal ta
sluchawke tak zeby zachowywala sie jak druga zwykla klawiatura. Tzn jak nacisne
"1" to zeby wysylala do systemu informacje ze na klawiaturze ktos nacisnal 1,
jak "2" to 2, jak "call" to enter. Niby proste, a chyba nikt na to nie wpadl
(?). Googluje te voipowe strony i googluje i nic... W kazdym razie sluchawka
zglasza sie w systemie jako karta dzwiekowa z mikrofonem i glosnikiem oraz
"standardowa klawiatura HID". no wiec potrzebuje programu ktory powie mi jakie
kody ta klawiatura wysyla i zmapuje je z normalnymi kodami normalnych klawiszy
numerycznych. To chyba zadna filozofia - pilot na podczerwien do karty tv ktorej
uzywam dokladnie tak robi - w swoim programie dziala normalnie, a w innych po
prostu nacisniecie klawisza powoduje wygenerowanie jakiegos znaku...

No wiec co z tym zrobic - najchetniej jakies programy, grzebanie w rejestrze
itp. Ostatecznie bede tez wdzieczny za wskazowki jak to zrobic w jakims Visual
C, choc moje umiejetnosci sa takie ze raczej moze udaloby mi sie zmodyfikowac
istniejacy kod niz napisac takie cos od zera...

Pozdrawiam,
Wojtek

PS. Ten telefon usb ma tez wyswietlacz. W sumie to nie jest mi on konieczny, ale
moze macie jakies pomysly jak go ruszyc przez ten interfejs HID? :) Z gory
dziekuje za pomoc