Re: Podlaczenie Sata i IDE

Autor: Szatyn <szatynek_at_gmail.com>
Data: Fri 16 Jun 2006 - 00:15:31 MET DST

> Do plyty glownej pod porty SATA podpinam na pierwszy port Dysk pod drugi
> CD-ROM i teraz.

Prrrrrrr, hola, hola ;) Mylisz pojęcia/nazwy. Po pierwsze nie port, a kanał
Serial ATA.

Ok niechy bedzie kai faktycznie jest to kanal Serial ATA

> NA plycie mam tez port (jeden jedyny) o nazwie SEC_IDE.

Nie dziw się, że masz jeden kanał SECONDARY IDE, bo to normalne, każda
standardowa płyta tak ma :)

Wcale sie nie dziwie tylko pisze jak jest. Bo na plycie ktora mam w starym
kompie mam dwa kanaly IDE

Poza tym sądzę, że masz też gdzieś PRI_IDE :>
 Niestety zle sadzisz bo nie ma

Pozdrawiam,
Szatyn
> Chcialbym, podlaczyc 1 dysk IDE i CD-ROM IDE. Jak mam ustawic zworki na
> dysku i CD-Romie? MASTER czy SLAVE

To zależy.. ale Jedno z wydajniejszych rozwiązań, to na pierwszej taśmie
(PRI_IDE) wepnij dysk z systemem operacyjnym o zworce w pozycji MASTER, a
CR-ROM
na tą samą taśmę - zworka na SLAVE.
Na drugiej taśmie (SEC_IDE) zrób to samo.

--
[ pozdrawiam - Ludvigus    GG:783307   mailto:ludvigus(słonik)op.pl ]
[ http://houset.prv.pl - poznaj glebie muzyki HOUSE! *nowy**design* ]