Re: Zuzycie pradu laptop

Autor: Populares <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 23:58:05 MET DST

fist4sz3k wrote:

> Myślę, że najlepiej to sprawdzić, patrząc ile Ci wytrzymuje laptop podczas
> pracy na akumulatorze. Przykładowo bateria 4400mAh = ~65Wh. Zatem jeśli Twój
> laptop podczas pracy na akumulatorze pracuje np. równo godzinę, to jego
> pobór energii wynosi ~65W, jeśli dwie godziny to ~32,5W. Tym sposobem łatwo
> skalkulować ile pobiera prądu. Jeśli źle rozumuję proszę mnie poprawić.

Chyba większość laptopów, jeżeli nie wszystkie, ma osobne profile poboru
energii do pracy na baterii i z zasilaczem. Np. mój w celu wydłużenia
pracy na akumulatorze wprowadza spowolnienie cyklu procesora, kiedy
wykorzystanie jest małe, obniża jasność ekranu, wcześniej wyłącza dysk
itp. szutuczki. Oczywiście można to wyłączyć/zmodyfikować, ale
defaultowo tak właśnie jest.