Re: Ktory monitor jest lepszy CRT czy LCD?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 20:54:13 MET DST

Dnia 15.6.2006, alibaba8@vp.pl napisał(a):

> No dobra, dobra to nie lodówka.

Dokładnie. Pamiętam podobną dyskusję, którą ktoś zakończył stwierdzeniem
"zrezygnuj z pralki - jedno pranie mniej i masz tydzień używania monitora
gratis". ;D Oczywiście jest to lekko przesadzone, ale oddaje "klimat".

> Myślałem, że różnica może być większa. Aż się
> zdziwiłem jak zobaczyłem na swoim starociu 100W a Ty piszesz nawet o 55.

Bo zużycie energii w CRT zależy od tego co wyświetlasz, zarówno od
rozdzielczości, jasności, czy jaskrawości. Obie te wartości IMHO są lekko
zaniżone, no chyba, że to średnia dobowa wraz czasem uśpienia (DPMS -
pobór <5W) i/lub wyłączenia. ;D
W LCD za to zużycie energii nie zależy (w tak minimalnym, że praktycznie
pomijalnym stopniu) od tego co wyświetlasz, co najwyżej od ustawionej
jasności matrycy.

BTW. http://www.pcworld.pl/artykuly/48594.html

--