Re: ABIT NF7-S padl

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 15 Jun 2006 - 01:03:50 MET DST

Dnia 14.6.2006, Mancer napisał(a):

> A jednak ja mam racje ;-).

Niech Ci będzie. ;D

> To "NF2 chipset's bug".

Pierwsze słyszę.
Dlaczego brak oficjalnego info od nVidia? Brak też takowego od ABITa.
Przynajmniej na Ich WWW i nie mogłem wyGooglać.

> Poggoglaj chociaż zanim wyślesz posta.

Gdybym to robił przed każdym wysłaniem posta nie robiłbym nic innego jak
tylko Googlał. ;D Bez tego wystarczająco dużo Googlam.

> http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/retired/s462/nf7s/index.shtml
[...]

Nie spotkałem się z tym problemem wcześniej. Fakt, że leczyłem kilka
takich płyt, ale nigdy nie dociekałem przyczyny.
Zastanawia mnie też fakt, dlaczego wszyscy obwiniają chipset, a nie np.
błąd w konstrukcji samej płyty zwłaszcza, że są takie, w których problem
nie występuje.
Nie wnikam już w taki fakt, że ludzie zapominają o "podstawowych zasadach
higieny" jak to, że po każdej zmianie CPU resetuje się CMOS i nie odpala
płyty bez tego, czy to, że upgrade BIOSu przeprowadza się na
*niepodkręconym* sprzęcie o czym wielu skarżących się (na tę płytę)
najwyraźniej zapomniało.
Jedyny problem, na który nie widzę wyjaśnienia (prócz właśnie błędu w
konstrukcji płyty lub chipsetu) to "niszczenie" zawartości BIOS po
przesadzeniu z "obrotami" dla pamięci. [???]

Lekko przygnębiony wynikiem meczu (i zmożony "bronkiem" z tej okazji
spożytym) mówię/piszę dobranoc. ;(

--