Re: czy bledne wpisy w S.M.A.R.T. sa podstawa do oddania dysku ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 18:48:32 MET DST

Dv <davidj.no.spam@o2.pl> wrote:

> jakim programem mozna sprawdzic ilosc relokowanych badow,

            Relokowanych sektorow jesli juz. Dowolnym podajacym zawarosc
rejestrow SMART, a nie ograniczajacym sie do jakis obrazkow i wielce
mowiacego OK, BAD itp. Monitorow SMART jest od groma. Ja na codizen
uzywam DTemp'a - http://private.peterlink.ru/tochinov/
niecale 100 kb malenstwo i przy okazji czytelnmie podaje temperature
dyskow. Ostatnia aktualizacje mial w 2002 r. wiec nie wiem czy poprawnie
obsluguje dyski SATA, ale taki np: SpeedFan jest rozwijany caly czas, wiec
na pewno poprawnie obsluguje takie dyski.

> i jaki jest limit?

            Nie ma czegos takiego. To zalezy kazdorazowo od producenta dysku. Gdy
wyczerpie sie pula sektorow rezerwowych w danym obszarze dysku dopiero
wtedy sektory te zostaja oznaczone jako zle.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl