Re: Ktory monitor jest lepszy CRT czy LCD?

Autor: Tomasz Holdowanski <mordazy_at_USUN-TO.poczta.onet.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 22:54:34 MET DST

Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 12 Jun 2006 17:13:16 +0200
is the real date, "Marcin" <marcin.koczanowski@neostrada.pl> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

>Czesc.
>Mam znajomego ktory uparcie twierdzi ze jego monitor CRT jakis LG 17'' jest
>lepszy we wszystkim od LCD 17'' LG. Stwierdzil ze ma odswierzanie 100Hz!!!
>Nie lubie takich ludzi ktorzy twierdza ze wszystko co oni posiadaja jest
>najlepsze! W zwiazku z tym prosze o jakies porownanie obu typow monitorow,
>macie moze linka do czegos w tym stylu?
>Pozdrawiam (rowniez posiadaczy CRT).

Nie wiem, jak sie ma jakosc CRT LG do LCD LG, ale powiem cos od
siebie. Kupilem ostatnio dwa uzywane, dwudziestocalowe smoki Eizo (CRT
oczywiscie) za 1/2 ceny bylejakiego, "konsumenckiego" LCD 17-tki.
Jakosc odwzorowania kolorow, dynamika, rozpietosc tonalna - zeby
uzyskac cos takiego na lcd, trzeba wydac minimum 3-4kzl. Spedzam przy
kompie kilkanascie godzin dzien w dzien, panel (tani, "biurowy")
zagoscil na moim biurku na trzy dni, po czym poszedl z niego poganiany
licznymi kurwami. Wolalem wydac wlasna kase na sprzet do firmy niz
spedzic chociaz godzine dluzej przed tym gownem. Wierzcie lub nie, nic
tak nie zmeczy oczu jak tani panel, ktory, zeby cokolwiek bylo widac,
musi swiecic na maksa, a sciemniony robi sie czarny jak smola i
nieczytelny. Nie stac mnie na wywalenie 6 do 10 tysiecy na takie
panele, ktore by mnie satysfakcjonowaly, a za mniej niz tysiac mam
owszem, stara technologie, monitory wielkie, ciezkie i brzydkie jak
noc, tyle ze podpiete do Matroxa g450 jakoscia obrazu bija na glowe
kazdy LCD 19'' ponizej 3kzl.

Pozdrawiam,
Mordazy.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu.