Re: jaki dysk 300GB odporny na wstrzasy

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 21:03:47 MET DST

SRB, napisales:
> normalnych warunkach jest mało prawdopodobne. Dysk ma budowę raczej
> sztywną i można go traktować jak cegłe. Uszkodzenie talerzy raczej
> jest mało prawdopodobne, gdy nie "fruwa" nad nimi głowica.
> Zaparkowana głowica też nie wydaje mi się delikatnym elementem.

Tyle, że głowice często parkują podjeżdżając po prostu do krawędzi dysku.
Wciąż są jednak na jego powierzchni i choćby przy intensywnym kręceniu dysku
w płaszczyźnie takiej, jak oś obrotu talerzy / głowic może te głowice
przesunąć w dowolne miejsce dysku. Po dodaniu wstrząsów szansa uszkodzenia
powierzni talerzy jest całkiem realna.

k,